Onlinekøb – Spørgsmål og svar

Hvordan kan vi betale for firmagaver?

Efter Magasin har bekræftet jeres ordre, vil I via email modtage en faktura, der skal betales, inden varerne afsendes fra Magasin.

 

Skal vi betale fragt for at få leveret gaverne?

Nej, Magasin afholder omkostningerne til at levere gaverne på firmaets adresse. Hvis der ønskes levering til den enkelte medarbejders adresse, kan dette tilbydes mod ekstra betaling.

  

Kan vi bestille andre produkter end dem, der er på firmagaver.magasin.dk?

Ja, I kan sagtens bestille andre produkter fra Magasin end dem, der er vist her. I så fald kan I enten kontakte os eller send en forespørgsel hvor I skriver hvad I ønsker i bemærkningsfeltet.

 

Kan vi få pakket gaverne ind?

Hvis I har ønsker om indpakning, kan du skrive det i kommentarfeltet ved bestilling og så vender vi tilbage vedr. dette.

 

Kan vi bestille varerne til levering på en bestemt dato?

Ja, I kan bestille til levering på en ønsket dato og så leverer vi så tæt på denne som muligt (angiv gerne ønsker i bemærkningsfeltet, hvis I sender en forespørgsel til os). Vi kontakter jer forinden med information om, hvornår I modtager varerne. Vi kan sædvanligvis levere i løbet af 1-2 hverdag.

 

Er firmagaver til medarbejdere skattefri?

Det afhænger af beløb, af om det er julegaver eller af om det er en anden anledning samt af om det er gavekort eller fysiske gaver. Vi har samlet et overblik over reglerne her.

 

Kan vi være helt sikre på, at varerne er på lager?

Nej, for Magasin skal planlægge levering af varerne ud fra ønsket leveringsdato og det kan desværre forekomme, at varer er udsolgt. Magasin bekræfter efter bestilling, at varerne er reserveret og hvis noget er udsolgt, kontakter vi jer for at finde et godt alternativ.

 

Hvilke priser skal vi betale for gaverne?

Priserne på hjemmesiden er angivet inkl. moms. Bemærk, at vi i flere perioder kører udsalg på mange af vores varer på magasin.dk eller i vores forretninger, hvor I naturligvis vil få varen til udsalgsprisen. Afhængig af ordrestørrelsen og produkterne, kan vi I nogle tilfælde tilbyde særlige priser og mængderabat på ordren.

 

Kan medarbejderne bytte gaverne?

Nej, som udgangspunkt kan de ikke bytte julegaver købt via Magasin. Bemærk endvidere, at ved ombytning af gavekort til kontanter hos Magasin fratrækkes et gebyr på 25 kr. og 5% af den pålydende værdi.

 

Er der returret?

Ja, I kan indenfor 30 dage efter bestilling foretage returnering af varer købt på firmagaver.magasin.dk. Bemærk, at omkostninger til returnering af varerne betales af jer.

 

Hvordan kan vi reklamere?

I har 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at varen kan blive repareret, ombyttet eller I kan få pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Når I kontakter vores firmagave-afdeling skal følgende være opfyldt for, at vi kan behandle reklamationen:

  • I skal gøre os opmærksomme på fejlen/manglen i rimelig tid efter konstatering af fejlen.
  • Reklamation skal være os i hænde senest 24 måneder efter købet.
  • I skal oplyse ordrenummeret.
  • Fejlen skal være tydeligt beskrevet.
  • Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt.

Transportskader

Alle transportskader skal meddeles hurtigst muligt til Magasins kundeservice.

Hvis I trods synlige huller, buler eller andre åbenlyse skader på pakken ikke straks gør indsigelse overfor fragtmanden, kan der opstå tvivl, om hvor pakken er blevet beskadiget, og I risikerer selv at hæfte for evt. skader på jeres vare.

Ved mistanke om fragtskader skal I:

  • Tage billeder af pakken mens den er emballeret, og herefter evt. skader af jeres vare.
  • Beholde alt emballage, idet det kan bruges til at dokumentere krav mod fragtfirma. Emballagen må først smides ud når sagen er afsluttet
  • Kontakte vores firmagave-afdeling